Генеральний директор організації має право діяти на користь Товариства без довіреності у різних інстанціях (державних, комерційних організаціях). А також – вести, складати, підписувати документацію, відкривати рахунки у банках, укладати договори. Керівник управляє майном та фінансовими коштами підприємства. Скорочує та приймає на роботу нових співробітників. Оформляє доручення. Саме тому Зміна генерального директора – процедура досить складна і делікатна. Треба знати, що для зміни генерального директора потрібна не лише згода засновників, а й обов’язкова державна реєстрація та повідомлення до податкової. Причини, з яких директор йде з посади, можуть бути різноманітні: Наприклад, людина йде на іншу роботу, або засновники незадоволені її діяльністю. Навіть банальне, людина йде на пенсію Так само при зміні не можна допускати, щоб було два директори, тобто один ще не звільнився, а другий приступив до своїх обов’язків. Не допускайте щоб організація взагалі залишилася без керівника, оберіть на перший час виконувача обов’язків директора. А зараз давайте докладно розбиратися що до чого.

Зміна генерального директора. Ким приймається рішення?

Відповідно до ЗУ «Про господарські товариства» прийняття рішення про зміни директора ТОВ належить загальним зборам засновників. У приватній фірмі це питання вирішується власником та оформляється відповідне рішення (завірене нотаріусом).

Зміна генерального директора. Процедура подання документів:

Суспільство зобов’язане протягом трьох робочих днів з дати ухвалення рішення про внесення змін до установчих документів повідомити орган, який провів реєстрацію, для внесення необхідних змін до державного реєстру.

Зміна генерального директора. Документи на подання:

Заява про держ. реєстрацію змін відомостей юр. особи;

  1. Протокол загальних зборів засновників / рішення власника ПП (нотаріально засвідчена копія);
  2. документ про сплату адміністративного збору (0.3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб – за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу) ;

Строк розгляду документів 24 години. Якщо відсутні причини відмови держ. реєстрації, інформація про зміни на підприємстві (зокрема зміна керівника) вноситься до ЄДР.

Повідомлення про зміну генерального директора

Відповідно до ст.66 ПКУ « Внесення змін до облікових даних платників податків, крім фізичних осіб, які не зареєстровані підприємцями та не провадять незалежну професійну діяльність» Платники податків – юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані подати контролюючого органу відомості про осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи( таким є генеральний директор) її відокремлених підрозділів, у 10-денний строк з дня взяття на облік або виникнення змін до облікових даних платників податків, шляхом подання заяви у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Вам потрібно повідомити банки, де відкрито рахунки організації, це є обов’язковою процедурою (потрібно змінити картку з підписом власника підприємства та електронний ключ доступу). Завіряти підпис Ви можете у банку або у нотаріуса. Вам знадобляться такі документи:

  1. Друк підприємства
  2. Протокол засновників / рішення власника, де сказано про нового директора
  3. Трудовий договір
  4. Виписка з реєстру

Радимо повідомити кредиторів, партнерів, загалом усі суб’єкти, з якими ваша організація співпрацює.