У зв’язку з непростою ситуацією в нашій країні, багатьом людям довелося кардинально змінити свій звичний спосіб життя і переїхати в інші міста з донецької, луганської областей, або АР Крим. Так само дуже багато людей з інших причин проживають не в тих місцях, де прописані. Ось саме про такі випадки йтиметься у цій статті. Адже для започаткування свого бізнесу – звичайно, потрібно законно все оформити. А державна реєстрація відповідно до закону проводиться за місцем прописки фізичної особи. Але це не означає, що Вам потрібно обов’язково їхати до того міста, де ви прописані. Тепер є варіант набагато зручніше і простіше – це Реєстрація підприємця (ФОП, СПД, ПП, ФОП) в електронному вигляді! З 2011 року наші законодавці врегулювали питання з проведенням державної державної служби. реєстрації в електронному вигляді. Фізичні особи отримали можливість реєструватись через інтернет. Тобто в електронному вигляді подавати документи та отримувати витяги з Єдиного державного реєстру. Також у такий спосіб можна подавати і звітність до органів податкової служби.
Отримання цифрових ключів. Реєстрація підприємця (ФОП, СПД, ПП, ФОП) в електронному вигляді
Для того, щоб зареєструватися, як ФОП за допомогою мережі інтернет, необхідно отримати електронний цифровий підпис (ЕЦП). Це можна зробити за допомогою акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Незалежно від того приватні чи державні, всі вони мають однакові повноваження та функції. Єдина різниця в тому, що за отримання ключів комерційному АЦСК Вам потрібно буде заплатити, а в державному – оформлення здійснюється безкоштовно. Фізичній особі для отримання ключів потрібно подати такі документи: копія паспорта (копії 1-3 і 6, і сторінка з пропискою); копія реєстраційного номера облікової картки платника податку (ІПН);
Коли всі документи готові, можна звертатися до відповідного АЦСК. При собі обов’язково мати флешку чи диск. Якщо всі документи в порядку та заява заповнені коректно – протягом 20 хвилин Вам видадуть електронні ключі.
Важливе зауваження!
Після отримання ключів для реєстрації ФОП, Ви не зможете використовувати їх для подання звітності. Оскільки вони оформлені на Вас, у статусі фізичної особи (громадянина), а не підприємця. Щоб подавати звіти через інтернет, Вам ще раз необхідно пройти процедуру отримання електронних ключів.
Електронні ключі. Реєстрація підприємця (ФОП, СПД, ПП, ФОП) в електронному вигляді
Реєстрація ФОП здійснюється на «Реєстраційному порталі». При здійсненні реєстрації на порталі потрібно завантажити та встановити програму Silverlight. Далі, потрібно завантажити та встановити компоненти, які будуть запропоновані порталом. Якщо все встановлено правильно, то з’явиться вікно авторизації. Якщо ЕЦП видано державним акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, то у вікні авторизації, у полі постачальник вибираєте «Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДПС», та вкажіть шлях до флешки з ЕЦП та пароль. Останнім кроком у налаштуваннях є звичайна авторизація на сайті. І можна переходити до реєстрації ФОП. Зайдіть в розділ «Електронні заяви → Створення заяви → Для реєстрації ФОП в ЄДР» та заповніть заяву. Далі необхідно зазначити, які документи будуть прикріплюватися, а потім і завантажити їх скан-копії. Також потрібно додати опис вкладення. Документи готові до надсилання. Після надсилання документів, залишається лише дочекатися результату. Як тільки у вашому записі з’являться номер і дата виписки, заходьте в реєстраційний портал, шукайте свою заявку та обирайте «Переглянути документи». Портал видасть текст виписки з державного реєстру. У цьому процес реєстрації ФОП вважається завершеним. Вітаємо з реєстрацією за допомогою ЕЦП!