Спробуємо розібратися з позитивними та негативними аспектами цього документа.

Законопроект визначає загальні організаційно-правові засади провадження господарської діяльності у сфері здійснення колекторської діяльності. Тобто до цього часу поняття “колекторська діяльність” не було визначено жодним нормативно-правовим актом, з ухваленням законопроекту №2133 загалом — це поняття буде чітко визначеним, а діяльність колекторів буде легалізована.

Але дії колекторів будуть суттєво обмежені з прийняттям цього законопроекту. Поясню, у чому полягають обмеження.

По-перше. Законопроект передбачає ліцензування для суб’єктів колекторської діяльності. Крім внесення змін до закону “Про ліцензування підприємницької діяльності” також планується прийняття додаткових нормативно-правових актів, які конкретизують вимоги до діяльності колекторів. Зокрема, це і прийняття ліцензійних умов.

По-друге. Законопроект зобов’язує колекторів укласти обов’язковий договір страхування цивільно-правової відповідальності на суму не менше 10 тисяч мінімальних розмірів зарплати (2020 року мінімальна зарплатня складе 4723 грн, отже мінімальна страховка колекторів — 47,23 млн грн).

По-третє. Крім законодавчих вимог щодо ліцензування колекторської діяльності та страхування відповідальності, буде введено низку заборон саме під час провадження діяльності працівниками колекторських фірм.

Основними з таких заборон законопроект визначає зазіхання на життя та здоров’я, честь та ділову репутацію боржника, використання сили, насильства, загроз щодо боржника та членів його сім’ї, вульгаризм та нецензурна лексика при спілкуванні з боржниками.

Законопроектом передбачені підстави для анулювання ліцензії на колекторську діяльність. Це, зокрема: